Casea Lynx

Jako jeden z prvních jsem před lety koupil DAC Casea Lynx. Používal jsem ho ze zesilovačem Naim, reprobednami Harbeth, singálovými kabely AudioArt IC3-RCA, USB kabelem Chord USB SilverPlus (3m), zdroj byl MacBook Pro. Dlouhá léta jsem s tím byl velmi spokojený, ovšem jen do chvíle, kdy jsem si pořídil nový CD přehrávač Creek, který jsem připojil přímo do zesilače. Ve srovnání s ním zněla hudba z Casea Lynx najedno velmi mdle, bez prostoru, jako by si zvuk sedl někam doprostřed na zadek.

Vše jsem konzultoval s panem Vránou a dohodli jsme se na následujícím řešení. Jako zdroj hudby slouží Intel NUC, pořídil jsem nový USB kabel o délce 1m a nové signálové kabely, vše od firmy Sroll, a dále pan Vrána provedl upgrade mého Lynxu na verzi číslo 3. Výsledek? Fantastický!!! Hudba se najednou krásně rozlila do prostoru, do stran i vpřed a vzad. Úžasné je podání nástrojů, které jsou naprosto přesně ohraničené, ale není to ostrý, suchý přechod. Přechod je zcela pevný, ale zároveň není nepříjemně ostrý. Tělo nástrojů je neuvěřitelně plné, jako kdyby byl prostor každého nástroje naprosto zcela vyplněný, není v něm ani kousek prázdného místa. Tento dojem je v celém spektru, výšky, střed, basy jsou naprosto úžasné. Hudba je vzdušná, v prostoru, ale zároveň naprosto pevná a plná. Přehrávač Creek nyní v podstatě nemůžu používat, protože zvuk je o třídu až dvě horší, než zvuk přes Casea Lynx. Je to přímé srovnání s identickými nahrávkami z jednoho CD, takže je vyloučen vliv různé kvality nahrávky.

Jan S.